Merkveiligheid en SEO-migratie tips

De volgende ronde van nieuwe top-level domeinen (TLD’s) gaat open in 2026. Dit biedt merkeigenaren de mogelijkheid om hun “.brand” extensie te beschermen. Bij Google Registry geloven we al geruime tijd in de voordelen en veiligheid van merk-TLD’s en gebruiken we deze zelf sinds 2016. Hier delen we onze ervaringen met het gebruik van .google en wat we daarvan hebben geleerd.

1. .brand domeinen kunnen een veiligere optie zijn.
Google heeft sinds 2012 de eigenaar van .google en .youtube, maar is pas in 2016 begonnen met het gebruik van .google. Het hosten van marketingwebsites en meerdere diensten op hetzelfde belangrijke productdomein brengt veiligheidsrisico’s met zich mee. Daarom hebben we ervoor gekozen om onze blog bijvoorbeeld niet op google.com te lanceren, maar op blog.google, een uniek domein dat alleen door Google kan worden geregistreerd.

In tegenstelling tot ‘open’ topleveldomeinen, waar iedereen een domein op het tweede niveau kan kopen, biedt een .brand merkeigenaren maximale controle over het type URL dat wordt gecommuniceerd en zorgt voor een beveiligingsniveau dat niet mogelijk is met open naamruimten.

2. Je kunt migreren naar een .brand zonder dat dit ten koste gaat van SEO.
Het verplaatsen van een bestaande website naar een nieuw domein kan impact hebben op de zoekmachineoptimalisatie (SEO). Google heeft met succes de Over-pagina van google.com/about gemigreerd naar about.google zonder verlies van zoekvermogen. Het is belangrijk om een pre-migratiecontrole uit te voeren en ervoor te zorgen dat alle oude links correct worden omgeleid.

3. Een .brand kan je helpen met je branding.
Het gebruik van een .brand domein kan helpen bij het versterken van je merk en het voorkomen van merkimitatie door phishing-domeinen. Door te kiezen voor een uniek domein, zoals blog.google in plaats van googleblog.com, creëer je een betrouwbare en consistente online aanwezigheid voor je merk.

De mogelijkheid om nieuwe top-level domeinen aan te vragen is zeldzaam en merken die overwegen dit te doen in 2026 kunnen profiteren van de lessen die Google heeft geleerd.

BRON

Verwante vermeldingen

Het aankomende verslag

Wat 7.000 tieners in Europa ons vertelden over de toekomst van technologie We hebben meer dan 7.000 tieners in Europa gevraagd naar hun mening over technologie. Ons nieuwe rapport onderzoekt…

Expertvisie op digitale ambities van jonge Europeanen

In het huidige digitale landschap, waar gesproken wordt over verboden in plaats van voordelen, is het verheugend om te zien dat het Future Report van Google, dat werd uitgevoerd onder…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ben je verdwaald?

Krijg 50% korting op je eerstejaarsabonnement op onze top budgetteringsapps

  • Door redactie
  • oktober 16, 2025
  • 1 views
Krijg 50% korting op je eerstejaarsabonnement op onze top budgetteringsapps

Het aankomende verslag

  • Door redactie
  • oktober 16, 2025
  • 1 views
Het aankomende verslag

Threads nu met groep-DM功能

  • Door redactie
  • oktober 16, 2025
  • 1 views
Threads nu met groep-DM功能

Expertvisie op digitale ambities van jonge Europeanen

  • Door redactie
  • oktober 16, 2025
  • 2 views
Expertvisie op digitale ambities van jonge Europeanen

Fujifilms Instax mini LiPlay met extra camera voor selfies

  • Door redactie
  • oktober 16, 2025
  • 2 views
Fujifilms Instax mini LiPlay met extra camera voor selfies

Ondersteuning van tieners in hun digitale wereld

  • Door redactie
  • oktober 16, 2025
  • 3 views
Ondersteuning van tieners in hun digitale wereld