
Organisatorische leiders in elke industrie over de hele wereld evalueren manieren waarop AI kansen kan ontsluiten, pragmatische innovatie kan stimuleren en waarde kan opleveren voor hun bedrijf. Bij Microsoft zijn we toegewijd om onze klanten te helpen hun AI-transformatie te versnellen door menselijke ambitie te versterken met Copilots en agents, gedifferentieerde AI-oplossingen te ontwikkelen en schaalbare cybersecurity fundamenten te bouwen. Tijdens Microsoft Ignite hebben we meer dan 100 aankondigingen gedaan die de nieuwste innovaties rechtstreeks naar onze klanten en partners brengen, en hebben we gedeeld hoe Microsoft de enige technologieleider is die drie verschillende AI-platforms aanbiedt waarmee ze AI-oplossingen kunnen bouwen:
- Copilot is jouw UI voor AI, met Copilot Studio waarmee je agents en uitbreidingen naar je data kunt maken zonder code te schrijven.
- Azure AI Foundry is de enige AI-app server voor het bouwen van real-world, wereldklasse, AI-native applicaties.
- Microsoft Fabric is het AI-dataplatform dat één gemeenschappelijke manier biedt om over je data te redeneren, ongeacht waar het zich bevindt.
Al deze platforms zijn open en werken synchroon om de ontwikkeling van moderne AI-oplossingen mogelijk te maken; en elk wordt omringd door onze eersteklas beveiligingsaanbiedingen zodat leiders hun AI-eerste strategieën met vertrouwen kunnen voortzetten.
Als we vooruit kijken naar wat we samen kunnen bereiken, blijf ik geïnspireerd door het werk dat we vandaag doen. Hieronder volgen een paar van de vele verhalen van het afgelopen kwartaal die de gedifferentieerde AI-oplossingen benadrukken die onze klanten en partners stimuleren om vooruitgang te boeken in verschillende industrieën en pragmatische waarde te realiseren. Hun succes illustreert duidelijk dat er vandaag de dag echte resultaten kunnen worden behaald met AI, en dat het de manier waarop organisaties zaken doen verandert.
Om zijn industriële IoT- en AI-platform van stroom te voorzien, maakte ABB Group gebruik van Microsoft Azure OpenAI Service om Genix Copilot te creëren: een generatieve AI-aangedreven analysetool gericht op het oplossen van enkele van de meest complexe industriële problemen. De oplossing helpt klanten bij het analyseren van belangrijke functies in hun operaties, zoals prestaties van activa en processen, energieoptimalisatie en emissiemonitoring, met real-time operationele inzichten. Als gevolg daarvan zien klanten tot 35% besparingen in operaties en onderhoud, en tot 20% verbetering in energie- en emissieoptimalisatie. ABB zag ook een daling van 80% in servicegesprekken door de self-service mogelijkheden van Genix Copilot.
Om overheidsgezondheidsinstanties in de VS te bedienen, wendde Acentra Health zich tot Microsoft om de nieuwste AI-mogelijkheden te introduceren die talent maximaliseren en kosten verlagen op een veilige, HIPAA-conforme manier. Met behulp van Azure OpenAI Service ontwikkelde het bedrijf MedScribe – een door AI aangedreven tool die de tijd vermindert die speciaal opgeleid verplegend personeel besteedt aan het beoordelen van beroepbepalingsbrieven. Deze innovatie bespaarde 11.000 verpleeguren en bijna $800.000, door de tijd die nodig is voor elke beroepbepalingsbrief met ongeveer 50% te verminderen. MedScribe verbeterde ook aanzienlijk de operationele efficiëntie, waardoor verpleegkundigen dagelijks 20 tot 30 brieven kunnen verwerken met een goedkeuringspercentage van 99%.
Om uitdagingen voor kleine boeren te verlichten, heeft de Roemeense agribusinessgroep Agricover de toegang tot krediet gerevolutioneerd door MyAgricover te ontwikkelen. Gebouwd met hulp van partner Avaelgo, maakt het schaalbare digitale platform gebruik van Microsoft Azure, Azure API Management en Microsoft Fabric om het uitleenproces te automatiseren en snellere goedkeuringen en uitbetalingen mogelijk te maken. Hierdoor hebben kleine boeren de mogelijkheid gekregen om hun bedrijven uit te breiden en sneller toegang te krijgen tot financiering door de goedkeuringstijd voor leningen met 90 procent te verkorten, van 10 werkdagen tot een maximum van 24 uur.
Met zijn status als wereldwijde luchtvaartmaatschappij met een sterke Indiase identiteit, wilde Air India manieren vinden om de klantenondersteuning te verbeteren terwijl de kosten onder controle worden gehouden. Door AI.g te ontwikkelen, een van de eerste generatieve AI virtuele assistenten in de branche gebouwd op Azure OpenAI Service, heeft de luchtvaartmaatschappij de klantbeleving verbeterd. Tegenwoordig worden 97% van de klantvragen volledig geautomatiseerd afgehandeld, wat resulteert in miljoenen dollars aan bespaarde ondersteuningskosten en verbeterde klanttevredenheid – waardoor de luchtvaartmaatschappij zich verder positioneert voor toekomstige groei.
BMW Group wilde de efficiëntie van gegevenslevering verbeteren en de ontwikkeling en prototypingcycli van voertuigen verbeteren door een Mobile Data Recorder (MDR)-oplossing te implementeren met Azure App Service, Azure AI en Azure Kubernetes Service (AKS). De oplossing bereikte 10 keer efficiëntere gegevenslevering, aanzienlijk verbeterde gegevenstoegankelijkheid en verhoogde de algehele ontwikkelingskwaliteit. De MDR monitort en registreert meer dan 10.000 signalen twee keer per seconde in elk voertuig van BMW’s vloot van 3.500 ontwikkelingsauto’s en verzendt gegevens binnen enkele seconden naar een gecentraliseerde cloud-back-end. Met behulp van Azure AI Foundry en Azure OpenAI Service heeft BMW Group een MDR-copilot gecreëerd die wordt aangedreven door GPT-4o. Ingenieurs kunnen nu chatten met de interface met natuurlijke taal, en de MDR-copilot zet de gesprekken om in KQL-query’s, waardoor toegang tot technische inzichten wordt vereenvoudigd. De overstap van on-premises tools naar een cloudgebaseerd systeem met snellere gegevensbeheer helpt ingenieurs ook om in real-time problemen te diagnosticeren. De voertuiggegevens die door het systeem worden gedekt, zijn verdubbeld en de gegevenslevering en -analyse vinden 10 keer sneller plaats.
Coles Group heeft zijn logistiek en administratieve toepassingen gemoderniseerd met behulp van Microsoft Azure Stack HCI om zijn edge AI-mogelijkheden op te schalen en de efficiëntie en klantbeleving te verbeteren in zijn 1.800 winkels. Door zijn Azure Stack HCI-voetafdruk uit te breiden van twee winkels naar meer dan 500, bereikte Coles een zesvoudige toename in de snelheid van toepassingsimplementatie, waardoor operationele efficiëntie aanzienlijk werd verbeterd en snelle innovatie mogelijk werd zonder verstoring van werkbelastingen. De retailer maakt ook gebruik van Azure Machine Learning om edge AI-modellen te trainen en te ontwikkelen, waardoor de annotatietijd voor trainingsmodellen met 50% wordt verkort.
Het wereldwijde reclame- en mediabedrijf Dentsu wilde de tijd tot inzichten voor zijn team van datawetenschappers en media-analisten versnellen om zijn mediaplanning en budgetoptimalisatie te ondersteunen. Met behulp van Microsoft Azure AI Foundry en Azure OpenAI Service hebben ontwikkelaars van Dentsu een voorspellende analyse-copilot gebouwd die gebruikmaakt van conversatiechat en diepgaande expertise in mediaforecasting, budgettering en optimalisatie. Deze door AI aangedreven tool heeft de tijd tot mediainsights voor werknemers en klanten met 90% verkort en de analysekosten verlaagd.
Om de beperkingen van zijn huidige systemen te overwinnen, de operaties op te schalen en processen te automatiseren over miljoenen workflows, heeft Docusign het Intelligent Agreement Management (IAM) platform op Azure gecreëerd. Met behulp van Azure AI, Azure Cosmos DB, Azure Logic Apps en AKS transformeert het platform overeenkomstgegevens in bruikbare inzichten om de productiviteit te verbeteren en contractbeoordelingscycli te versnellen. IAM zorgt ook voor een betere samenwerking en unificatie van bedrijfssystemen om veilige oplossingen te bieden die zijn afgestemd op diverse klantbehoeften. Bijvoorbeeld, zijn klant KPC Private fondsen meldde een vermindering van 70% in tijd en middelen die worden besteed aan overeenkomstprocessen.
Emirates Global Aluminium (EGA) transformeerde zijn productieactiviteiten door gebruik te maken van een hybride omgeving met Azure Arc, Azure Stack HCI en Azure Kubernetes Service. Dit digitale productieplatform resulteerde in 86% kostenbesparingen voor AI-beeld- en video-analyse en een 13-voudige verbetering in AI-reactietijden. De naadloze hybride cloudarchitectuur heeft de operationele efficiëntie en wendbaarheid van EGA verbeterd, waardoor het zijn Industry 4.0-transformatiestrategie ondersteunt.
EY werkte samen met Microsoft om de inclusiviteit van AI-ontwikkeling te verbeteren met behulp van Azure AI Studio. Door neurodivergente technologen van EY’s Neuro-Diverse Centers of Excellence te betrekken, hebben ze de toegankelijkheid en productiviteit van AI-tools verbeterd, resulterend in meer inclusieve AI-oplossingen, het bevorderen van innovatie en ervoor zorgen dat AI-tools het potentieel van alle gebruikers ontgrendelen.
Colombiaanse huishoudapparatuurfabrikant Haceb integreerde AI om processen te optimaliseren, kosten te verlagen en de servicekwaliteit te verbeteren. Met behulp van Microsoft Copilot Studio en Azure OpenAI Service heeft het bedrijf een virtuele technische ondersteuningsassistent gecreëerd, waardoor zijn 245 technici 5 minuten per bezoek besparen – een totaal van 5.000 minuten per dag. Deze AI-oplossing heeft de efficiëntie verbeterd en de klanttevredenheid verhoogd door snellere probleemoplossing mogelijk te maken. De adoptie van AI door Haceb heeft ook werknemers in staat gesteld, de productiviteit verhoogd en het bedrijf gepositioneerd als een leider in AI-innovatie in Colombia.
Om zijn wereldwijde patiënten beter van dienst te zijn, heeft Operation Smile – in samenwerking met partner Squadra – Azure AI, Machine Learning en Microsoft Fabric ingezet om een AI-aangedreven oplossing te ontwikkelen voor het voorspellen van chirurgische resultaten en het optimaliseren van de resource-toewijzing. Deze innovatie resulteerde in een 30% toename in chirurgische efficiëntie, een 90% afname in vertaalfouten en verbeterde patiëntresultaten. Bovendien is het genereren van rapporten nu tot 95% sneller en zijn herhaalde medische gebeurtenissen met 15% afgenomen, waardoor Operation Smile betere zorg kan bieden aan meer kinderen wereldwijd.
Ontada – een McKesson-bedrijf dat zich toelegt op oncologiedata en bewijs, klinische educatie en point-of-care-technologieën – had een manier nodig om belangrijke inzichten te genereren uit 150 miljoen ongestructureerde oncologiedocumenten. Met behulp van Microsoft Azure AI en Azure OpenAI Service heeft Ontada een data-platformoplossing genaamd ON.Genuity ontwikkeld om AI-gedreven inzichten te bieden in de patiëntenreis, de patiëntenstrijdmatching te verbeteren en zorglacunes te identificeren. Het bedrijf heeft ook grote taalmodellen geïmplementeerd om bijna 100 kritieke oncologiedata-elementen over 39 kankertypes te targeten, waardoor het bedrijf naar schatting 70% van eerder ontoegankelijke data kan analyseren, de verwerkingstijd met 75% kan verminderen en de productietijd van producten kan verkorten van maanden tot slechts een week.
Als het grootste huisdierenbedrijf van het Verenigd Koninkrijk, zocht Pets at Home een manier om fraude te bestrijden in zijn retailactiviteiten – met name nu zijn online zaken blijven groeien. In nauwe samenwerking met zijn fraudeteam heeft het Copilot Studio aangenomen om een AI-agent te ontwikkelen die snel verdachte transacties identificeert. De agent verzamelt autonoom relevante informatie, voert analyses uit en deelt deze met een fraudeagent om een handmatig, data-intensief onderzoek mogelijk te maken terwijl ervoor wordt gezorgd dat een mens in de lus blijft. Met deze low-code agent die zich uitstrekt en naadloos integreert in bestaande systemen, kan de fraudafdeling van het bedrijf sneller handelen; wat vroeger 20 tot 30 minuten kostte, wordt nu binnen enkele seconden afgehandeld door de AI-agent. Het bedrijf identificeert fraude nu 10 keer sneller en verwerkt 20 keer meer gevallen per dag. Nu kan het bedrijf op schaal opereren met snelheid, efficiëntie en nauwkeurigheid – met verwachte besparingen in de zeven cijfers naarmate het meer agenten blijft ontwikkelen.
Revenue Grid, een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in verkoopbetrokkenheid en omzetoptimalisatie-oplossingen, werkte samen met Cloud Services om zijn data-infrastructuur te moderniseren en een geünificeerd datawarehouse te ontwikkelen dat in staat is om ongestructureerde, semi-gestructureerde en gestructureerde gegevens te verwerken. Door over te stappen naar Microsoft Fabric kan Revenue Grid nu data-aangedreven inkomsteninformatie leveren, gedreven door een geünificeerd platform, elastische schaalbaarheid, verbeterde analysemogelijkheden en gestroomlijnde operaties. Revenue Grid heeft de infrastructuurkosten met 60% verlaagd, terwijl het zijn analysemogelijkheden heeft verbeterd om realtime gegevensverwerking te verbeteren, waardoor verkoopteams worden voorzien van nauwkeurige en diverse gegevens.
Om werknemersgegevens over diverse regio’s en systemen beter te beheren en integreren, heeft UST een uitgebreid Employee Data-platform gebouwd op Microsoft Fabric. In minder dan een jaar heeft UST 20 jaar aan werknemersgegevens gemigreerd met alle beveiligingsmaatregelen om de toegankelijkheid van gegevens en de productiviteit van werknemers te verbeteren. Het Meta Data Driven Integration (MDDI) raamwerk in Fabric heeft het bedrijf ook geholpen om de gegevensinvoertijd met 50% te verminderen, zodat werknemers zich meer kunnen concentreren op analyse dan op voorbereiding. Als gevolg van deze implementatie heeft het bedrijf een toename gezien in samenwerking en innovatie van werknemers, waardoor het zijn waarden in actie heeft kunnen zetten.
De Microsoft Commercial Marketplace biedt miljoenen klanten wereldwijd een handige plek om software en diensten te vinden, uit te proberen en te kopen in 140 landen. Als Marketplace-partner helpt WeTransact onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s) hun softwareoplossingen te vermelden en transacties te verrichten – en kansen te vinden voor gezamenlijke verkoop en het bereiken van ondernemingsklanten via de ontwikkeling van het WeTransact-platform. Aangedreven door Azure OpenAI Service, verandert het platform de manier waarop partnerschappen worden opgebouwd door AI-koppeling te gebruiken om een “plug-and-play” wederverkopersnetwerk te vergemakkelijken. Meer dan 300 ISV’s wereldwijd hebben zich aangesloten bij de Microsoft Commercial Marketplace met behulp van het WeTransact-platform, waardoor hun publicatietijd met 75% is verkort.
De mogelijkheid voor AI om waarde te creëren is niet langer een ambitie voor de toekomst – het gebeurt nu en leiders van organisaties in alle sectoren investeren in AI-first strategieën om de manier waarop ze zaken doen te veranderen. Wij geloven dat AI menselijke prestaties moet versterken en het leven van werknemers moet verrijken; en we zijn uniek gepositioneerd om u te helpen uw AI-transformatie verantwoord en veilig te versnellen. Het kiezen van de juiste technologieprovider komt neer op vertrouwen, en ik kijk ernaar uit wat we samen zullen bereiken als we met u samenwerken op uw AI-reis.
Tags: AI, Azure, Azure AI, Azure AI Foundry, Azure AI Studio, Azure Arc, Azure OpenAI Service, Azure Stack HCI, Copilot, Copilot Studio, Microsoft Fabric, Microsoft Ignite 2024.
BRON
Wereldwijde soevereine oplossingen voor Europese organisaties
Vandaag zetten we de volgende stap om onze Europese digitale verplichtingen te versterken om onze klanten te verbeteren met een grotere keuze, meer controle over hun gegevensprivacy en over de…
Microsoft Build 2025: Het Tijdperk van AI-agenten en Het Bouwen van het Open Agistische Web
Tl; DR? Luister naar het nieuws als een overzicht van de door de AI gegenereerde audio die wordt uitgevoerd met behulp van Microsoft 365 Copilot. We zijn het tijdperk van…