
Bij Meta blijven we prioriteit geven aan transparantie en verantwoordelijkheid in de richtlijnen van onze adverteerders. Vanaf vorig jaar zijn we begonnen met het labelen van advertenties die zijn gemaakt of aanzienlijk zijn gewijzigd met behulp van onze Creatieve generatieve kenmerken AI die beschikbaar zijn in de marketingtools van onze adverteerders. Ik zal hieronder uitleggen hoe we onze aanpak hebben ontwikkeld en hoe het systeem werkt.
We luisteren en leren
We hebben samengewerkt met experts, politieke belanghebbenden en sectorpartners over de hele wereld om onze aanpak te ontwikkelen. We erkennen dat de verwachtingen op het gebied van transparantie over generatieve kunstmatige intelligentie snel evolueren en we zijn toegewijd om duidelijke informatie te verstrekken over hoe onze generatieve tools bijdragen aan advertenties die mensen op onze diensten zien.
We hebben een AI-labelsysteem gemaakt voor advertenties
Onze labels zijn ontworpen om mensen te helpen begrijpen wanneer afbeeldingen en video’s zijn gemaakt of aanzienlijk zijn gewijzigd met onze tools voor interne generatie. Wanneer een afbeelding of video significant is gemaakt of gewijzigd met onze generatieve creatieve kenmerken in de marketingtools van onze adverteerders, wordt er een label weergegeven in het menu met drie punten of naast het label “gesponsord”.
Bij het toepassen van kunstmatige intelligentielabels gebruiken we een Meeste fronten naderen.
- Als een adverteerder onze creatieve kenmerken voor interne generatie gebruikt en deze tools geen significante wijzigingen aanbrengen in het beeld of de video en er geen fotorealistische mens wordt opgenomen, zullen we geen kunstmatige intelligentie-label toepassen.
- Als een adverteerder onze creatieve kenmerken voor interne generatie gebruikt en deze tools een belangrijke wijziging aanbrengen in de afbeelding of video, passen we een label toe achter het menu met drie punten of naast het gesponsorde label. Wanneer deze tools leiden tot de opname van een fotorealistische mens gegenereerd door AI, wordt het label naast het gesponsorde label weergegeven (niet achter het menu met drie punten).
Vorig jaar zijn we geleidelijk begonnen met het lanceren van deze labels en we zullen hiermee doorgaan dit jaar. Dit is hoe ze eruit zien:
Dit is nog maar het begin
We zijn toegewijd aan het verbeteren van onze advertentietransparantietools en zoeken naar nieuwe manieren om mensen een beter begrip te geven van hoe we gegevens en technologieën gebruiken om hen advertenties te tonen. Het bieden van transparantie over onze tools voor interne generatie is een eerste stap op onze reis naar AI-transparantie. Dit jaar zijn we ook van plan om meer informatie te delen over onze aanpak voor het labelen van afbeeldingen in advertenties die zijn gemaakt of gewijzigd met niet-metaal-kunstmatige intelligentietools. We blijven onze aanpak ontwikkelen voor het labelen van door AI gegenereerde inhoud in samenwerking met experts, adverteerders, belanghebbenden en sectorpartners naarmate de verwachtingen van mensen en technologische veranderingen evolueren.
Door onze transparantie op te bouwen en te verbeteren over hoe kunstmatige intelligentie advertenties gebruikers ziet, streven we ernaar vertrouwen op te bouwen en onze verantwoordelijkheid te vergroten. Je kunt altijd meer te weten komen over waarom je een bepaalde advertentie ziet via de “Waarom zie ik deze advertentie?” tool. Je kunt ook alle advertenties verbergen van een bepaalde adverteerder en toegang krijgen tot advertenties via de “Waarom zie ik deze advertentie?” interface. We zijn toegewijd aan het gebruik van verantwoordelijke en transparante automatische en generatieve leermodellen Hoe we advertenties leveren.