
Bijgewerkt op 5 februari 2025: De post bevat 50 nieuwe klantverhalen, die aan het begin van elke klantenlijstsectie verschijnen. De post wordt regelmatig bijgewerkt met nieuwe verhalen.
Een van de hoogtepunten van mijn carrière is altijd geweest om in contact te komen met klanten en partners in verschillende sectoren om te leren hoe ze technologie gebruiken om hun bedrijven vooruit te helpen. In de afgelopen 30 jaar hebben we vier belangrijke platformverschuivingen gezien, van client-server naar internet en het web, naar mobiel en cloud, tot nu – de volgende grote platformverschuiving naar AI.
Terwijl de huidige platformverschuiving naar AI steeds meer momentum krijgt, werkt Microsoft eraan om te begrijpen hoe organisaties blijvende zakelijke waarde kunnen creëren. We hebben onlangs een onderzoek laten uitvoeren met IDC, The Business Opportunity of AI, om nieuwe inzichten te ontdekken over zakelijke waarde en organisaties te begeleiden op hun reis van AI-transformatie. Uit het onderzoek blijkt dat voor elke $1 die organisaties investeren in generatieve AI, ze gemiddeld $3,70 terugverdienen – en er zijn inzichten ontdekt over het toekomstige potentieel van AI om bedrijfsprocessen te hervormen en verandering te stimuleren in verschillende sectoren.
Bekijk de top 5 AI-trends om in de gaten te houden van IDC en Microsoft
Vandaag de dag gebruikt meer dan 85% van de Fortune 500 Microsoft AI-oplossingen om hun toekomst vorm te geven. In samenwerking met organisaties groot en klein, in elke branche en geografie, hebben we gezien dat de meeste transformatie-initiatieven zijn ontworpen om een van de vier zakelijke doelen te bereiken:
– Het verrijken van de werknemerservaring: Door AI te gebruiken om repetitieve, alledaagse taken te stroomlijnen of automatiseren, kunnen uw werknemers zich storten op complexer, creatiever en uiteindelijk waardevoller werk.
– Het opnieuw uitvinden van klantbetrokkenheid: AI kan persoonlijkere, op maat gemaakte klantervaringen creëren, waardoor uw doelgroep wordt verrast terwijl de last voor werknemers wordt verlicht.
– Het hervormen van bedrijfsprocessen: Vrijwel elk bedrijfsproces kan opnieuw worden bedacht met behulp van AI, van marketing tot supply chain-operaties tot financiën, en AI stelt organisaties zelfs in staat om verder te gaan dan procesoptimalisatie en spannende nieuwe groeikansen te ontdekken.
– De curve van innovatie buigen: AI revolutioneert innovatie door creatieve processen en productontwikkeling te versnellen, de time-to-market te verkorten en bedrijven in staat te stellen zich te onderscheiden in een vaak druk veld.
In deze blog hebben we meer dan 300 van onze favoriete praktijkvoorbeelden verzameld van organisaties die de bewezen AI-capaciteiten van Microsoft omarmen om impact te genereren en de platformverschuiving van vandaag naar AI vorm te geven. Vandaag hebben we nieuwe verhalen toegevoegd van klanten die onze AI-capaciteiten gebruiken aan het begin van elke sectie. We zullen deze post regelmatig bijwerken met meer verhalen. We hopen dat je een voorbeeld of twee vindt dat je eigen transformatiereis kan inspireren.
BRON