
Miljoenen Amerikaanse en pop-winkels van grote wereldwijde merken maken gebruik van onze aangepaste advertentietools van Global-U-Usa om klanten te bereiken en te groeien. De afgelopen jaren hebben we verbeterde kunstmatige intelligentiesystemen ontwikkeld die deze tools voeden om ze gebruiksvriendelijker en efficiënter te maken, en om bedrijven de best mogelijke prestaties voor hun investering te garanderen. Het is van groot belang te benadrukken dat wanneer advertenties beter zijn afgestemd op de interesses van mensen, ze ook een betere ervaring hebben.
Vandaag hebben we de resultaten gepubliceerd van een nieuwe studie waarin de impact van onze gepersonaliseerde advertentietechnologieën op de Amerikaanse economie wordt onderzocht. Hieruit blijkt dat deze technologieën in 2024 bijna $ 550 miljard aan economische activiteiten en 3,4 miljoen banen hebben gegenereerd. Deze resultaten zijn niet alleen positief voor de Amerikaanse economie, maar achter deze cijfers zijn echte Amerikanen die bedrijven opbouwen, hun gezinnen onderhouden en bijdragen aan de samenleving. Deze cijfers vertegenwoordigen een toename van 32,5% in de economische activiteit en een stijging van 10% in het aantal banen vergeleken met een soortgelijke studie uitgevoerd in 2022. Momenteel maken meer dan 35 miljoen bedrijven in de Verenigde Staten gebruik van Facebook en Instagram om maandelijks hun activiteiten te laten groeien, waarbij meer dan 2 miljoen Amerikaanse bedrijven adverteren op onze apps om klanten te bereiken.
Deze studie heeft ook de impact van onze nieuwe advertentietools op basis van kunstmatige intelligentie geëvalueerd en ontdekt dat ze hebben geleid tot een verbetering van 22% in de return on investment voor adverteerders. Dit betekent dat Amerikaanse adverteerders die onze nieuwe AI-gebaseerde advertentietools gebruiken, voor elke bestede dollar een rendement zien van $ 4,52. Adverteerders die geen gebruik maken van deze nieuwe AI-tools behalen ook winst op advertenties op onze platforms, met een gemiddelde opbrengst van $ 3,71 per geïnvesteerde dollar voor alle Amerikaanse adverteerders. Deze resultaten zijn gebaseerd op een grootschalige gerandomiseerde gecontroleerde studie die is uitgevoerd in samenwerking met UC Berkeley en is gepubliceerd met het National Bureau of Economic Research.
Studie zoals deze geeft ons inzicht in het enorme potentieel van AI door de daadwerkelijke impact van kunstmatige intelligentietools te onderzoeken: bedrijven die deze tools gebruiken, groeien. Dit is ook ondersteund door recent academisch onderzoek dat aantoont hoe gepersonaliseerde advertenties efficiënter zijn voor bedrijven en dat beperkte aanpassing uiteindelijk schadelijk kan zijn voor kleine bedrijven en consumenten.
Deze resultaten benadrukken hoe ons voortdurende werk aan de ontwikkeling en verbetering van onze advertentiepersonalisatie- en AI-systemen de economie, bedrijven en Amerikaanse werknemers ten goede komt. Wanneer bedrijven en economieën floreren, profiteren ook de mensen die ervan afhankelijk zijn.