Nieuwe strategieën voor leadgeneratie automerken in India

De manier waarop mensen in India auto’s kopen, verandert snel door digitale adoptie. Om automerken en dealers te helpen gelijke tred te houden, hebben we samen met de Federation of Automobile Dealers Associations (FADA) een gezamenlijk witboek en draaiboek gelanceerd. Het witboek benadrukt hoe digitale tools en platforms de voorkeuren van consumenten beïnvloeden en de groei in de auto-industrie stimuleren. Het witboek bevat ook aanbevelingen om Auto-OEM’s en dealers in heel India te helpen.

Onze samenwerking met FADA heeft ook geleid tot het succes van het ‘Move with Meta’-programma, dat in 2023 werd gelanceerd om autodealers te helpen hun digitale aanwezigheid op te bouwen en de leadgeneratie te vergroten met behulp van Meta-platforms. Oorspronkelijk gericht op het bijscholen van 3.000 detailhandelaren, overtrof het programma de verwachtingen door de impact ervan te verdubbelen en ruim 6.000 extra detailhandelaren te bereiken. Tegenwoordig maken meer dan 10.000 retailers in heel India gebruik van digitale tools om hun bedrijven te transformeren.

Van links naar rechts: Saugate Bhowmik, directeur Automotive, D2C en CPG voor Meta in India, de heer. CS Vigneshwar, president van de FADA, minister van Prevey Industries & Steel van de Hon’ble Union, de heer HD Kumaraswamy, de heer Sai Giridhar, Sai Giridhar, vice-president van Fada

De impact van het programma is duidelijk: dealers zagen een verbetering van 32% in de efficiëntie van het genereren van leads en droegen direct bij aan de hogere omzet van grote automerken in het hele land. Samen laten deze inspanningen de transformerende kracht van sociale media en digitale adoptie in de auto-industrie zien.

“Onze platforms en producten zijn goed gepositioneerd om snelle en efficiënte digitale klantenwerving en -betrokkenheid voor autodealers op een hyperlokale manier mogelijk te maken. De afgelopen twee jaar hebben we samen met FADA bijna 10.000 retailers overtroffen door hun bereik en ervaringen te digitaliseren via onze unieke hyperlokale oplossingen en belangrijke producten, variërend van reels en AI tot messaging. We zijn verheugd om onze samenwerking met FADA te verdiepen en het ambitieuze doel aan te pakken om de komende twee jaar 5000 verkopers te verbeteren. Dit programma heeft niet alleen duizenden autodealers geprofiteerd, maar heeft ook bewezen sterke verkoopresultaten voor grote OEM’s te genereren. “Saugate Bhowmik, regisseur, auto, CPG en D2C voor Meta in India

Het witboek werd onthuld in aanwezigheid van de Hon’ble Union Minister voor Zware Industrie en Staal, de heer. HD KumaraswamyDe heer CS Vignesshwar, president, Fada, de heer. Saugarato BhowmikDirecteur, Automotive, CPG, D2C, Meta India, de heer Sai Giridhar, vice-president, FADA.

“Bij FADA is het onze visie om retailers in het hele land te voorzien van de juiste digitale tools en inzichten om voorop te blijven in een snel evoluerende markt. Door onze samenwerking met Meta hebben we niet alleen onze belofte overtroffen om 3.000 retailers te upgraden (meer dan 6.000), maar we zagen ook een verdrievoudiging van de digitalisering en een duidelijke verbetering van 32% in de efficiëntie van het genereren van leads. Deze whitepaper benadrukt het potentieel van AI, reels en berichtenplatforms zoals WhatsApp om klantrelaties te versterken en groei te stimuleren. We kijken ernaar uit om deze samenwerking verder op te schalen, de digitale kloof in de autodetailhandel te overbruggen en ervoor te zorgen dat retailers in heel India klaar zijn voor de toekomst en wendbaar blijven in deze dynamische tijden. “CS Vigneshwar, voorzitter van de Federatie van Verenigingen van Autodealers (FADA)

Auto-OEM’s hebben na het programma een sterke impact op de verkoop en leadgeneratie gemeld.

“We zijn zeer verheugd om uitzonderlijke bedrijfsresultaten te zien dankzij onze samenwerking met Meta en Onlinesales in het hyperlokale programma. Samen ontwikkelden we een model op maat dat in recordtijd efficiënt meer dan 600 retailers passeerde. In de tweede helft van ’24 zorgde Meta’s hyperlokale programma voor een opmerkelijke omzetgroei van 37% vergeleken met de eerste helft van het jaar, terwijl de kosten per detailhandelsverkoop met 29% daalden. Naarmate we verder komen, willen we dit partnerschap graag verder opschalen, waarbij we gebruik maken van geavanceerde AI- en berichtenoplossingen om nog grotere kansen te ontsluiten. “Virat Khullar, groepshoofd, Marketing, Hyundai Motor India Limited

“Ons partnerschap met Meta heeft ertoe bijgedragen de impact van onze lanceringen van personenauto’s te vergroten. Mahindra heeft gebruik gemaakt van de beste en nieuwste technologie om de impact van de lancering in de Meta-familie van apps te vergroten. Enkele van de belangrijkste activaties zijn onder meer het benutten van de lancering van Thar Roxx, het gebruik van partnerschapsaankondigingen om de XUV 700 in overweging te nemen (intentie verhoogd met +3,3 punten) en de eerste autoconfigurator op basis van chats uit de auto-industrie op Messenger en Instagram direct voor de XUV 3xo , waarbij ik een toename van 29% in gespreksvolumes zag. Onze samenwerking met Meta heeft een aanzienlijke impact gehad, boekingen en verkopen gestimuleerd en nieuwe benchmarks in de branche gezet. “Manjari Upadhye, Chief Marketing Officer, Auto, Mahindra en Mahaindra Limited

Belangrijkste inzichten uit het Auto Playbook 2025

Bron: Nieuwe autokopers Kantar Consumer Journey Studieprofielen. Online-enquête in opdracht van een meta onder respondenten van 18-64 jaar, India, 2023.

  • Meta’s invloed op het stimuleren van ontdekking en evaluatie, mogelijk gemaakt door AI: 72% van de kopers van nieuwe auto’s die in dit onderzoek werden geïnterviewd, ontdekte het merk op de Family of Apps-meta. Verder, 69% zei dat de metafamilie van apps een rol speelde bij hun aankoopbeslissing.
  • WhatsApp stimuleert de communicatie tussen koper en dealer: Onder kopers van nieuwe auto’s is 48% gebruikte Whatsapp Om rechtstreeks in contact te komen met dealers voor verzoeken om beschikbaarheid van voertuigen, waardoor dit het meest geprefereerde communicatiekanaal is. Verder, 47% toonde interesse Bij het ontvangen van serviceherinneringen via berichtenplatforms.
  • Advantage+ Positioneringen die reclame radicaal veranderen: Om de kosten per lead en het leadvolume per meta voor hun hyperlokale dealercampagnes te verbeteren, gebruikte Hyundai India door AI aangedreven Advantage+ plaatsingen om hun dealeradvertenties in metafics te plaatsen. Ze zagen een toename van 18% in het leadvolume en een verlaging van 34% in de kosten per lead.
  • Aankoopbeslissingen van reels en contentmakers: 72% van de autokopers vindt makers van inhoud op Instagram Reels nuttig voor het evalueren van voertuigen, terwijl 41% regelmatig bezig is met voertuiggerelateerde Reels. Door samen te werken met makers kunnen retailers authenticiteit opbouwen en hun bereik vergroten.

Download het whitepaper via onderstaande link.



BRON

  • Verwante vermeldingen

    Onthul nieuw audio-laboratorium in Britse ox-corridor

    Vandaag openen we een nieuw $ 16 miljoen Audio Research Laboratory (£ 12 miljoen) in Cambridge, gelegen binnen de ossencorridor van de Britse overheid. Deze avant-garde-structuur is gewijd aan de…

    Online toegang onder ouderlijk toezicht

    Bij de bestemming staat de veiligheid van jongeren centraal en we hebben meer dan tien jaar geïnvesteerd in het ontwikkelen van producten voor tieners die hieraan denken. Binnen de sector…

    Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Ben je verdwaald?

    Nu beschikbaar: de beste deals voor hoofdtelefoons en oortelefoons

    Nu beschikbaar: de beste deals voor hoofdtelefoons en oortelefoons

    Gebruik van tweelingen op een smartwatch-besturingssysteem

    Gebruik van tweelingen op een smartwatch-besturingssysteem

    De nieuwe generatie monitoringanalysatoren

    Smart Band 10 versus Smart Band 9: de onverwachte verandering

    Smart Band 10 versus Smart Band 9: de onverwachte verandering

    CEO Linda Yaccarino ontslagen na twee jaar

    CEO Linda Yaccarino ontslagen na twee jaar

    4 Nieuwe AI-updates voor Samsung Galaxy met Android

    4 Nieuwe AI-updates voor Samsung Galaxy met Android