
In de afgelopen jaren bij Meta hebben we de gegevensprivacy gemarkeerd met een samenvatting van onze hoogtepunten van het voorgaande jaar. Terwijl we terugkijken op onze technologische innovaties van 2024, is de gemeenschappelijke noemer van alles een sterke basis voor privacy. Deze stichting werd alleen mogelijk gemaakt door de diepgaande vooruitgang die we de afgelopen zes jaar als bedrijf hebben geboekt. In dit bericht wil ik nadenken over de evolutie van doelenprivacy in deze periode.
De wijze woorden van de IT-wetenschapper Alan Kay komen in me op: “De beste manier om de toekomst te voorspellen is het uitvinden”. Dit principe vangt de vasthoudende cultuur van het doelproduct, dat ons ertoe aanzet moeilijke problemen op te lossen en ervaringen op te bouwen die ooit science fiction leken. Onze privacybenadering is niet anders.
Terwijl we vandaag werken voor de toekomst van menselijke verbinding, gebruiken bijna vier miljard mensen over de hele wereld onze producten en diensten. We zijn ons diep bewust van de ongelooflijke kans en diepe verantwoordelijkheid We moeten het risico voor privacy voor onze gemeenschap beheren; We ondersteunen het door onze enorme technische vaardigheden te investeren in de constructie van het snijden van privacytechnologieën voor het snijden. We verbinden ons zich aan dit werk terwijl we helpen de toekomst van gegevensbescherming te modelleren.
De laatste zes jaar zijn een getuigenis van deze verbintenis. En ze vertegenwoordigen ook het verhaal van meer dan 3.000 bestemmingen -afhankelijke en talloze externe experts die een privacyprogramma van de wereldklasse blijven ondersteunen dat aan de basis van elk van onze producten en diensten en de informatie van mensen beschermt.
De katalysator voor verandering
De privacy-infrastructuur die we vandaag hebben, is grotendeels te wijten aan de referentieovereenkomst die we in 2019 met de Federal Trade Commission (FTC) hebben bereikt. Als onderdeel van deze transactie hebben we ermee ingestemd een historische boete van $ 5 miljard te betalen, maar nog belangrijker, heeft ons op een pad gezet om belangrijke structurele veranderingen aan te brengen in ons operationele model en de manier waarop we producten bouwen.
Met een deadline van 180 dagen hebben we een nieuwe organisatie binnen het bedrijf opgezet om ons privacyprogramma te herzien. We maakten van de gelegenheid gebruik en werkten met het beste van het bedrijf om een systeem te bouwen dat een nieuwe standaard voor gegevensbescherming in onze sector kan opzetten.
We moesten het goed doen. Dit betekende het reconstrueren van vertrouwen bij mensen en ervoor zorgen dat we de juiste systemen en de juiste niveaus van verantwoordelijkheid hebben opgenomen in de ontwikkelingsprocessen van ons product- en gegevensbeheer. Dit omvat het toezicht op een onafhankelijke evaluator die nodig is om hiaten of zwakke punten te identificeren bij het ontwerp en de implementatie van ons privacyprogramma. De feedback van de evaluator is beslist om onze voortgang te versnellen en aan te tonen dat ons programma rijpt en inkrimpt zoals verwacht.
Innoveren tussen een snelle verandering
Van de implementatie van Oculus Go, ons eerste autonome oor, tot de evolutie van kunstmatige intelligentie en tot de introductie van de Metvers, of draagbaar als verhalen over Ray-ban (en in de eind Orion), was het ritme van de verandering adembenemend. En daarmee hebben we snel en in feite bewogen zoals we geconfronteerd worden met privacy.
Tegelijkertijd geeft de nieuwe technologie aanleiding tot nieuwe voorschriften. Tegenwoordig zijn er honderden wetten voor gegevensbescherming over de hele wereld. Ons vermogen om te concurreren en de scharnieren te innoveren van de snelheid waarmee we ons aanpassen aan het altijd opkomende mozaïek van de wettelijke vereisten. Daarom blijven we nauw samenwerken met toezichthouders, politici en andere experts om ervoor te zorgen dat onze praktijken de hoogste normen voor gegevensbescherming wereldwijd ondersteunen.
Een voorbeeld is het politieke advies van de realiteit van Meta Labs. Deze groep omvat wereldwijde experts – kunstmatig een reeks gebieden zoals privacy, jeugd, veiligheid en toegankelijkheid – die onze producten aanbevelen en begeleiden voor de ontwikkeling van producten en politici binnen de realiteit.
Maar ondanks deze vooruitgang blijven de fundamentele vragen in het centrum van privacy hetzelfde: hoe kunnen we de voordelen van technologie in evenwicht brengen met de noodzaak om persoonlijke informatie te beschermen? Hoe kunnen we een digitaal ecosysteem creëren dat zowel innovatief als verantwoordelijk is?
Dit zijn de vragen die ze me hebben geleid tijdens mijn mandaat en zijn de vragen die de toekomst van onze sector zullen blijven modelleren.
Diepe vooruitgang en dankbaarheid
We hebben in relatief korte tijd diepgaande vooruitgang geboekt op de privacy. Nog belangrijker is dat onze inspanningen hebben bijgedragen aan het beschermen van miljarden persoonlijke gegevens van mensen.
Sinds 2019 hebben we meer dan 8 miljard dollar geïnvesteerd in de wederopbouw van het privacyprogramma van Meta en in de implementatie van ruime wijzigingen in onze gegevenspraktijken. We hebben ook ons privacybeleid versterkt en nieuwe tools gecreëerd om mensen nog meer controle over hun ervaringen te geven. Onderweg hebben we een strafcultuur gecreëerd, waardoor we de grenzen van wat mogelijk is verleggen en effectievere manieren vinden om gebruikersgegevens te beschermen.
En onze productcultuur en privacytechnologie zijn geëvolueerd om ons sneller, beter en wendbaarder te maken. Tegenwoordig staan privacyoverwegingen centraal in ons productontwikkelingsproces en worden privacybescherming vanaf het begin geïntegreerd in elke nieuwe innovatie.
Hier zijn enkele opvallende punten, waarvan sommige worden uitgelegd op een meer op -diepgaande manier in de jaarlijkse update van de privacy van dit jaar:
- We hebben Instagram geïntroduceerd TienerrekeningEen nieuwe ervaring voor tieners, geleid door ouders. Tieneraccounts hebben geïntegreerde bescherming die beperken dat ze contact kunnen opnemen met tieners en de inhoud die ze zien en nieuwe manieren bieden voor tieners om hun interesses te verkennen.
- We hebben de standaard gestart End-to-end codering Voor persoonlijke berichten aan de overgrote meerderheid van onze wereldwijde gebruikers op Messenger, waardoor verdere privacybescherming en veiligheid wordt gebracht voor miljarden berichten. We hebben ook geïntroduceerd View-atce Functionaliteit in Messenger, waardoor mensen de mogelijkheid krijgen om foto’s en video’s te verzenden die eenmaal kunnen worden weergegeven of gespeeld en niet kunnen worden opgeslagen of screenshot, wat op dit moment zorgt voor verdere privacy voor berichten.
- We hebben een Aantal privacyfuncties In onze koptelefoon voor gemengde realiteit. Aan de startende 3S hebben we een privacy -indicator geïntroduceerd waarmee u kunt weten wanneer privacyfuncties in gebruik zijn en welke apps ze in uw bibliotheek gebruiken.
- We bleven de onze bevorderen Infrastructuur bewust van privacywat essentieel is om de privacybescherming van de eindgebruiker af te dwingen met snelheid en precisie op onze trap. Met deze technologie hebben we de privacyregels rechtstreeks in de code opgenomen om de hechting aan de privacyvereisten te automatiseren, waardoor we honderden miljoenen gegevens kunnen beschermen.
- We hebben updates gemaakt om uw informatie te downloaden om gegevensregisters op te nemen, waardoor mensen nog meer gegevens hebben over hoe Facebook het gebruikt. De gegevensregisters bevatten informatie over hoe en wanneer u Facebook en advies hebt bekeken dat we volgens hun bedrijf hebben geformuleerd.
Het is belangrijk om te onderstrepen dat we de strengheid en snelheid van de onze zijn blijven verbeteren Privacy review inspanningen. De herziening van privacy helpt ons om nieuwe functies of gegevenspraktijken te evalueren voor mogelijke privacyrisico’s en mitigaties te ontwikkelen om deze risico’s onder ogen te zien. Onze inspanningen voor privacybeoordeling omvatten gemiddeld 1.400 producten, functionaliteit en gegevenspraktijken gemiddeld. Op basis van deze basis profiteren we van de lessen die we hebben geleerd bij de bouw van ons privacyprogramma om te informeren hoe we omgaan met alle inspanningen om producten te conformeren door het doel.
Ik kijk vooruit met optimisme
Het realiseren van de missie van ons bedrijf vereist vertrouwen – en we kunnen het alleen bereiken door de verwachtingen van mensen te bevredigen over hoe onze producten werken en hoe we hun gegevens gebruiken, consequent en zonder fouten te maken. Het privacyprogramma dat we hebben gebouwd, helpt ons om dit te doen.
We hebben ongelooflijke vooruitgang geboekt, maar ik ben meer trots op de manier waarop we deze uitdagingen als team hebben geconfronteerd. We hebben enkele van de slimste geesten in de sector samengebracht – ingenieurs, advocaten, privacy -experts, beleidsprofessionals en productontwerpers – om oplossingen op te bouwen en te wijzigen voor de meest complexe uitdagingen op het gebied van privacy en regelgevende naleving, het voorbereiden van de uitvindingen van morgen.
Natuurlijk is er nog veel werk te doen. Het regelgevende panorama blijft evolueren en nieuwe technologieën zullen nieuwe kansen en uitdagingen voor privacy blijven bieden. Ik ben ervan overtuigd dat we nooit op de goede weg zijn en dat de vooruitgang die we de afgelopen zes jaar hebben geboekt, zal dienen als basis voor nog grotere resultaten in de komende jaren.
.
BRON