Samsung werkt samen met Perplexity om de AI-zoekmachine van de startup naar zijn smart-tv’s te brengen. Als je een Samsung TV uit 2025 hebt, kun je de app vandaag nog gebruiken. Het bedrijf zal de software later dit jaar via een OTA-update naar oudere sets uit 2024 en 2023 brengen. Als onderdeel van de aankondiging van vandaag biedt Perplexity ook gratis abonnementen van 12 maanden op zijn Pro-abonnement. Om de aanbieding in te wisselen, moet je de QR-code scannen die in de nieuwe app verschijnt.
Perplexity is een AI-zoekmachine. Voordat OpenAI, Anthropic en anderen vergelijkbare functionaliteit aan hun chatbots toevoegden, was het aanbod van Perplexity nieuw, waardoor gebruikers een manier kregen om grondiger op internet te zoeken dan zelfs Google destijds toestond. De afgelopen maanden zijn de zaken nog competitiever geworden, nu Google all-in gaat op het gebied van AI in de zoekresultaten. Als je echter iets anders wilt proberen, is het de moeite waard om te kijken wat Perplexity te bieden heeft. Met de Samsung TV-app van het bedrijf kunnen gebruikers zowel typen als hun stem gebruiken om vragen te stellen.
Dit partnerschap tussen Samsung en Perplexity is opmerkelijk. Perplexity heeft geen geweldige reputatie, zelfs niet als we kijken naar de AI-industrie in het algemeen. In augustus beschuldigde Cloudflare het bedrijf ervan websites te verwijderen die dit niet had mogen doen. Later diezelfde maand klaagden twee van de grootste Japanse mediabedrijven het bedrijf aan wegens inbreuk op het auteursrecht, waarbij ze beweerden dat het niet alleen hun informatie had gestolen, maar ook onwaarheden aan hen had toegeschreven. En vorige maand klaagde Merriam-Webster ook Perplexity aan, opnieuw wegens schending van het auteursrecht.
BRON






