
Het ministerie van Digitale Economie en Bedrijf (MDES) en het Comité voor de Bescherming van Persoonsgegevens (PDPC) zijn verheugd om hun partnerschap met een bestemming aan te kondigen om gezamenlijk een privacyeducatiecampagne te lanceren om het bewustzijn onder Thaise gebruikers van privacycontroles op de apps en diensten van META te vergroten.
De campagne heeft tot doel Thaise gebruikers de kennis en tools te geven die nodig zijn om de controle over hun online privacy over te nemen. Via creatieve educatieve berichten zullen gebruikers worden aangemoedigd om:
- De Privacy Control Tool op Facebook te gebruiken
- Meer informatie te krijgen over end-to-end encryptie
- Tweestapsverificatie en toegangsberichten te activeren om de beveiliging van hun account te verbeteren
De campagne zal zes weken duren, vanaf vandaag, en zal een reeks inhoud in het Thais presenteren, waaronder posts op sociale media, aankondigingen en GIF’s. De inhoud is beschikbaar op Facebook en is ontworpen om een groot publiek van Thaise gebruikers te bereiken.
Deze campagne benadrukt de toewijding van Meta om te investeren in privacyeducatie en de inspanningen van MDES en PDPC om Thaise consumenten de informatie te bieden die ze nodig hebben om online privacykeuzes te maken die bij hen passen. Sinds 2019 heeft Meta $ 8 miljard geïnvesteerd in zijn privacyprogramma en heeft het een reeks educatieve tools geïmplementeerd om mensen duidelijkheid te bieden over hoe hun gegevens en opties worden gebruikt en hoe ze deze kunnen beheren.
“We zijn toegewijd aan het beschermen van de privacy van onze gebruikers en zijn verheugd om samen te werken met MDES en PDPC om Thaise gebruikers te informeren over hoe ze de controle over hun online privacy kunnen nemen,” zei Yingyos Leechaianan, hoofd van het openbare beleid van Facebook Thailand. “Deze campagne is een belangrijke stap om online privacy te bevorderen en ervoor te zorgen dat gebruikers op de hoogte zijn van de beschikbare tools om door de diensten van Meta te bladeren en de privacykeuzes te maken die bij hen passen.”
Door deze samenwerking werken Meta, MDES en PDPC samen om de privacy van de consument te beschermen en consumenten de mogelijkheid te geven om de privacybeslissingen te nemen die bij hen passen op Facebook. Door gebruikers de tools en bronnen te bieden die ze nodig hebben om hun online aanwezigheid te beheren, kunnen we helpen bij het creëren van een veiligere en meer beveiligde online community voor iedereen.