
Ik maak al ongeveer tien jaar gebruik van Slack en de eigen chatbot van het platform, Slackbot, is altijd een beetje teleurstellend geweest. Het kan herinneringen en meldingen geven en dat is het dan ook. Dat kan in de nabije toekomst veranderen, omdat het platform een opnieuw ontworpen Slackbot vol AI test.
De nieuwe Slackbot is in feite een AI-chatbot zoals alle andere, maar is speciaal gemaakt om te helpen bij algemene werktaken. Mensen kunnen natuurlijke taal gebruiken om met de bot te praten, en hij kan dingen doen zoals projectplannen opstellen, dagelijkse prioriteiten rapporteren en rapporten analyseren. Het kan mensen ook helpen informatie te vinden als ze zich slechts een paar details herinneren. Het bedrijf zegt dat het elke werknemer AI-superkrachten zal geven, zodat ze de productiviteit kunnen verhogen met de snelheid van AI.
Daartoe kan de nieuwe Slackbot worden geïntegreerd met tools als Google Drive, Salesforce en One Drive. Het kan duidelijke inzichten opleveren door die andere platforms te analyseren. Slack zegt ook dat de chatbot zal blijven groeien en evolueren, en uiteindelijk in staat zal zijn om namens u op te treden en op uw verzoek agenten te creëren, allemaal zonder dat er code nodig is.
Ik bekeek de nieuwe Slackbot in actie en merkte dat deze hielp bij het opzetten van een sociale-mediacampagne met de toon van een merk en het organiseren van een productlanceringsplan. De publicatie gaf niet aan of de socialemediacampagne en het productlanceringsplan geldig waren.
De opnieuw ontworpen, AI-gerichte Slackbot is momenteel beschikbaar in bèta voor 70.000 gebruikers, maar Slack plant een volledige lancering later dit jaar. Bedrijven zullen deze functionaliteit kunnen deactiveren, maar wij, allemaal werkbijen, zullen deze luxe niet kunnen betalen.
Dit is slechts Slack’s nieuwste injectie van kunstmatige intelligentie. Moederbedrijf Salesforce is immers dol op technologie. Slack heeft onlangs AI-schrijfhulp toegevoegd aan zijn Canvas-ruimte voor het delen van documenten en door AI gegenereerde kanaalsamenvattingen en threadsamenvattingen. Onlangs bleek ook dat het bedrijf de chats van mensen standaard gebruikte om zijn AI-modellen te trainen, waardoor bedrijven gedwongen werden specifiek om een opt-out te vragen.
BRON