
Meer controle op campagneniveau om AI te begeleiden
Tijdens DMEXCO vorig jaar hebben we de bètaversie geïntroduceerd voor uitsluitingszoekwoorden op campagneniveau. Hiermee kunt u specifieke zoekopdrachten uitsluiten waarvoor u geen advertenties wilt weergeven vanwege merkgeschiktheid of andere redenen. Deze veelgevraagde functie zal de komende weken beschikbaar worden gesteld aan alle adverteerders.
U kunt ook de manier verbeteren waarop u Performance Max gebruikt door doelstellingen voor de acquisitie van nieuwe klanten in te stellen. Vorig jaar hebben we een bètaversie geïntroduceerd voor de modus Hoge waarde nieuwe klanten, die nu beschikbaar is voor alle adverteerders. Met deze nieuwe functie kunt u via Klantenmatch uw waardevolle klanten en hun langetermijnwaarde specificeren. De AI van Google zal deze gegevens gebruiken om te voorspellen welke nieuwe gebruikers waarschijnlijk de lifetime value van uw bedrijf zullen maximaliseren en hen meer bieden. Daarnaast zijn er rapporten op campagneniveau beschikbaar, zodat u kunt zien hoeveel nieuwe klanten uw campagne aantrekt en hoeveel nieuwe klanten van hoge waarde er zijn.
Voor adverteerders in de detailhandel met productfeeds zal er binnenkort meer controle zijn over hoe merkuitsluitingen werken in verschillende advertentie-indelingen. Voorheen golden merkuitsluitingen voor zowel zoek- als Shopping-advertenties. Nu kunt u merkuitsluitingen alleen toepassen op zoektekstadvertenties, terwijl u het merkverkeer voor Shopping-advertenties behoudt. Dit kan vooral handig zijn als u graag Shopping-advertenties voor merktermen ziet, maar toch zoektekstadvertenties voor merktermen in een andere campagne wilt beheren.
De ‘URL bevat’-regels, die beschikbaar zijn in standaard Performance Max-campagnes, zullen ook worden uitgebreid naar Performance Max-campagnes met productfeeds. U kunt regels voor ‘URL bevat’ gebruiken om verkeer te targeten op basis van specifieke paginacategorieën op uw website. Bijvoorbeeld, als u een sportkledingwinkel heeft, kunt u specifiek alle pagina’s targeten die ‘schoenen’ in de URL hebben.
Binnenkort zullen er ook twee spannende nieuwe bètaversies beschikbaar zijn voor Performance Max-campagnes. Ten eerste kunt u met een bètaversie voor op leeftijd gebaseerde demografische uitsluitingen leeftijdscategorieën uitsluiten, zoals ’18-24′ of ’65+’. Daarnaast kunt u met de bètaversie voor apparaten de targeting aanpassen op basis van computer-, mobiel- of tabletverkeer. Als u geïnteresseerd bent in beide bètaversies, neem dan contact op met uw Google Ads-accountteam of Google Ads-ondersteuning om u aan te melden.