Verbeter uw e-commerce strategie met deze tips

Het winkelen is de afgelopen 30 jaar aanzienlijk veranderd. Websites zoals eBay hebben geleid tot Amazon en nu heeft elke winkel zijn eigen digitale winkel en biedt ongekende toegang tot producten over de hele wereld.

Deze ontwikkelingen hebben geleid tot een drukke markt, waardoor het voor het MKB moeilijk is om op te vallen tussen de concurrentie. In deze sector is het niet voldoende om alleen te vertrouwen op de telefoon (hoewel telefoons een belangrijke rol spelen, maar daar komen we later op terug). Tegenwoordig is het essentieel om een hoogwaardige gebruikerservaring te bieden om uw trouwe klanten te behouden. Hier zijn enkele suggesties die het MKB kunnen helpen om hun conversies te maximaliseren door zich te richten op de klant.

B2B? B2C? Probeer B2H!

Naar schatting zal in 2025 21% van alle retailaankopen online plaatsvinden. Dit is een enorme kans die bedrijven van elke omvang, van grootbedrijf tot MKB, niet mogen negeren. Hoewel e-commerce actief is in verschillende soorten bedrijven, of ze nu B2B, B2C of een ander acroniem zijn, kan het succes van e-commerce het best worden gemeten in B2H (Business to Human).

In de zakenwereld moet uw e-commerceplatform de klantreis zo soepel mogelijk laten verlopen, wat betekent dat eindgebruikers een consistente gebruikerservaring willen, ongeacht de sector. Volgens Accenture verwacht 82% van de B2B-kopers hetzelfde gemak als B2C-kopers. Dit omvat eenvoudige navigatie, slim ontwerp, snelle laadtijden en vooral alle informatie die ze nodig hebben om comfortabel online producten te kopen. Of het nu gaat om een vakantiekoper of een weloverwogen beslisser, we zijn allemaal mensen en verdienen dezelfde gebruikerservaring over de hele linie.

Enkele eenvoudige manieren om dit te implementeren, zijn het bieden van gebruiksvriendelijke tools die de algehele e-commerce-ervaring effectiever maken. Tools zoals geavanceerde zoekfuncties, een klikbare herorganisatie en realtime zichtbaarheid van de voorraad bieden hetzelfde niveau van ondersteuning aan B2B-klanten als B2C-klanten dagelijks ervaren.

Geef prioriteit aan mobiele ervaring

Meer dan 30% van de wereldbevolking winkelt via mobiele apparaten. Dit komt neer op 1,65 miljard online kopers wereldwijd. In de B2B-markt gebruikt 80% van de kopers mobiele apparaten. Het is duidelijk dat dit enorme aantallen zijn en daarom is het essentieel voor MKB’s om te investeren in mobiele optimalisatie.

Mobiel biedt unieke behoeften voor zowel kopers als verkopers. Of het nu op het werk of thuis is, mobiele toegang tot uw producten en diensten is cruciaal. Het is van groot belang dat eindgebruikers kunnen zoeken en bestellingen kunnen plaatsen via hun mobiele apparaten. MKB’s moeten hun e-commerce-aanbod optimaliseren voor eenvoudige gebruikersinterfaces, snelle mobiele responsiviteit en korte laadtijden. Kopers van vandaag verwachten snelheid. Onderzoeken tonen aan dat zelfs een

Verstrek duidelijke productinformatie

Om conversies te stimuleren, moeten MKB’s gedetailleerde productinformatie verstrekken, zodat klanten weloverwogen beslissingen kunnen nemen. Uit onderzoek blijkt dat 37% van de gebruikers slechte productinformatie als de belangrijkste reden noemt om een webwinkel niet te vertrouwen.

MKB’s kunnen het vertrouwen van klanten winnen door gedetailleerde productbeschrijvingen te bieden, samen met ondersteunende informatiebronnen die klanten kunnen raadplegen. Dit kan datasheets, instructievideo’s, veelgestelde vragen, infographics of andere informatie omvatten die een volledig beeld geeft van het product of de dienst. Transparantie leidt tot vertrouwen en in de overvolle e-commerceruimte kan extra informatie u echt onderscheiden van de concurrentie.

NSO: Blijf optimaliseren

Bedrijven die zich richten op klantanalyse hebben 23 keer meer kans om de concurrentie te overtreffen. E-commerce draait om een langetermijnspel, waarbij het cruciaal is om verder te kijken dan interne klantgegevens om te identificeren waar verbeteringen kunnen worden aangebracht en hoe middelen kunnen worden geoptimaliseerd om de gebruikerservaring te verbeteren.

Dit is met name belangrijk voor MKB’s, aangezien grotere bedrijven vaak hele teams hebben die zich bezighouden met het verbeteren van de klantbeleving op alle kanalen. Een manier waarop MKB’s vooruitgang kunnen boeken, is door gebruik te maken van AI. Moderne AI-tools hebben de mogelijkheid om gegevens snel te analyseren en inzichten te bieden in het online klantgedrag, zoals zoekopdrachten, klikken, aankopen en meer. Door deze gegevens te integreren in geavanceerde data-analysetools, kunnen MKB’s de prestaties van hun website verbeteren, conversieratio’s verhogen en gebruikmaken van klantgedrag om hun verkoopbenadering te verfijnen.

Houd het persoonlijk

Het is momenteel zo dat 84% van de e-commercebedrijven het product in hun winkelwagentje verhogen. Dit gebeurt niet zomaar. Met geavanceerde taal- en machine learning-modellen helpt AI nu bij het identificeren van klantensegmenten en het personaliseren van klantreizen op basis van hun behoeften, of het nu gaat om aanbevelingen voor nieuwe producten of betere prijzen.

Afgelopen jaar heeft AI klanten geholpen om betere interacties te hebben met online winkels door middel van gepersonaliseerde aanbevelingen op manieren die voorheen ondenkbaar waren, allemaal dankzij machine learning.

Intelligente zoekfuncties kunnen advies geven op basis van offline aankoopgedrag. Maak je geen zorgen! AI staat niet achter je aan de kassa. In plaats daarvan kunnen geavanceerde tools transactiegegevens gebruiken om klanten te helpen aanvullende producten te vinden die aansluiten bij hun huidige zoekopdracht. Dit kan leiden tot het vinden van meerdere of betere kwaliteitsproducten tijdens het online winkelen en het algemene klanttevredenheidsniveau verhogen.

Ik had onlangs het genoegen om te praten over het succes van e-commerce en de vele manieren om de klantreis te verbeteren met mijn goede vriend en co-host, Kat Macomson, wereldwijde digitale marketingmanager hier bij Cisco. In feite hebben we een hele aflevering van onze podcast, 404 scripts not found, gewijd aan de nieuwste trends in marketing- en SMB-technologie, van kunstmatige intelligentie tot de laatste ontwikkelingen op het gebied van draagbare technologie. We hopen dat je ernaar luistert!

Deel:

BRON

Verwante vermeldingen

Cisco helpt nutsbedrijven met CIP Nearc Compliance navigatie

De betrouwbaarheid van het Noord-Amerika-netwerk is gebaseerd op sterke computerveiligheid. Ontdek hoe de verdediging tegen industriële bedreigingen van Cisco Public Services kan helpen om te voldoen aan de CIP-nabijc-vereisten, inclusief…

Het ontwerpverhaal van de bekroonde Cisco Wi-Fi 7 toegangspunten

De Cisco Wi-Fi 7 Access Points hebben een opmerkelijke prestatie behaald door de prestigieuze Red Dot Award voor productontwerp te winnen. Achter dit succes ligt een diepgewortelde ontwerpfilosofie van ‘Empathie,…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ben je verdwaald?

Kuwana Metal Industry verlaagt kosten met 50% door overgang naar OCI

4K Max Fire TV Stick te koop voor $ 35 tijdens Amazon Prime Day!

4K Max Fire TV Stick te koop voor $ 35 tijdens Amazon Prime Day!

Lush en Google Cloud AI innoveren Retail Checkout

Lush en Google Cloud AI innoveren Retail Checkout

Verbeterde exadata-patchautomatisering voor veiligheid en efficiëntie

De Amazon Echo -plek werd voor de eerste dag als vanzelfsprekend beschouwd voor $ 45

De Amazon Echo -plek werd voor de eerste dag als vanzelfsprekend beschouwd voor $ 45

OCI Register Analyse en Nieuwe Functies Webinar – Observerbaarheid Insights