
YouTube is gestart met het testen van een nieuwe samenwerkingsfunctie, vergelijkbaar met Instagram en TikTok. Een medewerker van Google legde uit dat YouTube makers de mogelijkheid geeft om medewerkers toe te voegen aan een video, zodat ze aan elkaars publiek kunnen worden aanbevolen. Op dit moment is de test alleen beschikbaar voor een kleine groep makers, maar het lijkt erop dat YouTube van plan is om deze functie in de toekomst uit te breiden. Lindsey Gamble, een marketingadviseur en influencer-consultant, heeft een screenshot gedeeld waarop te zien is hoe de experimentele functionaliteit werkt.
In het gepubliceerde Gamble-beeld is te zien dat de toevoeging van medewerkers hun namen naast die van de makers op hun kanaal laat zien. Als er te veel medewerkers zijn, zullen hun namen op mobiele apparaten worden weergegeven als “… en meer” naast de naam van de maker. Door erop te tikken, zal er een lijst verschijnen van de mensen die bij het project betrokken zijn, met een knop om ze te volgen naast hun naam.
Net zoals op Instagram en TikTok, zal de maker die de inhoud uploadt, een ander account uitnodigen als medewerker, die vervolgens de uitnodiging moet accepteren. Waarschijnlijk zal dit ook het geval zijn op YouTube, om ervoor te zorgen dat makers niet per ongeluk andere gebruikers toevoegen aan hun video’s. Het is echter nog niet duidelijk of de medewerkers de details kunnen zien die normaal gesproken alleen zichtbaar zijn voor de uploader. Zoals bij elk product van YouTube en Google, zal het bedrijf de feedback van testers overwegen voordat besloten wordt of de functionaliteit breed beschikbaar wordt gesteld.
BRON