Hoe Copilots klanten en partners helpen pragmatische innovatie te stimuleren om bedrijfsresultaten te behalen die er toe doen

De snelheid van AI-innovatie vandaag de dag blijft buitengewoon en bij Microsoft richten we ons op het helpen van organisaties om het te omarmen. Door onze klanten te voorzien van de meest geavanceerde AI-technologie in elk product dat we bouwen – gecombineerd met ons ongeëvenaarde partner-ecosysteem en co-innovatiebenadering – helpen we hen echte vooruitgang te boeken op manieren die ertoe doen. Ik ben trots om meer dan 100 klantverhalen van dit kwartaal alleen al te delen, die laten zien hoe we klanten helpen bij het versnellen van AI-transformatie – ongeacht waar ze zich bevinden op hun reis.
Tijdens de Microsoft AI Tour sprak ik onlangs met klanten die de manieren deelden waarop ze Copilots adopteren om menselijke prestaties te versterken, intelligentie te democratiseren en aanzienlijke zakelijke waarde te realiseren. Ik besprak ook het concept van een AI-first bedrijfsproces en de differentiatie die je kunt bereiken bij het samenbrengen van de kracht van Copilots en menselijke ambitie met de autonome capaciteiten van een agent. Ik werd geïnspireerd door de resultaten die onze klanten hebben behaald door pragmatische innovatie en de vooruitgang die ze boeken om de toekomst van de industrie te evolueren. Ik ben verheugd om tien verhalen van het afgelopen kwartaal te delen die illustreren hoe Copilots resultaten hebben opgeleverd voor onze klanten, terwijl ze AI-transformatie-ervaringen in hun eigen woorden benadrukken.
Accenture en Avanade hebben een lange geschiedenis van het helpen van klanten bij het implementeren van cutting-edge oplossingen, met interne tests als een belangrijke factor in hun vermogen om aanpasbare Microsoft-oplossingen met diepgaande expertise te leveren. Door Microsoft 365 Copilot in handen van medewerkers te geven, hielpen ze manieren te vinden om de productiviteit te verhogen, waarbij 52% van de werknemers een positieve impact op de kwaliteit van hun werk zag, 31% meldde minder cognitieve vermoeidheid en 84% de suggesties van Copilot eerlijk, respectvol en onpartijdig vond. Accenture heeft ook GitHub Copilot getest om betere oplossingen sneller te bouwen, waarbij ontwikkelaars minder tijd besteden aan debuggen, resulterend in 95% van de ontwikkelaars die aangaven dat ze coderen leuker vonden.
“Door onze uitgebreide expertise in Microsoft-technologie en praktische inzichten uit onze eigen ervaring met het implementeren van Microsoft 365 Copilot, stellen onze oplossingen klanten in staat om volledig gebruik te maken van de AI-mogelijkheden van Microsoft.”
Veit Siegenheim, Global Future of Work Lead bij Avanade
De Nigeriaanse multinationale financiële dienstengroep Access Holdings Plc. bedient meer dan 56 miljoen klanten in 18 landen. Naarmate het bedrijf groeide en overging van een kleine bank naar een groot holdingbedrijf, adopteerde het Microsoft 365 Copilot om uitdagingen op het gebied van gegevensbeheer, productiviteit en softwareontwikkeling aan te pakken. Met de integratie van Copilot in dagelijkse tools verbeterde het bedrijf aanzienlijk de efficiëntie en betrokkenheid in de hele organisatie. Het schrijven van code kost nu twee uur in plaats van acht, chatbots kunnen worden gelanceerd in 10 dagen in plaats van drie maanden en presentaties kunnen worden voorbereid in 45 minuten in plaats van zes uur. Copilot heeft ook geleid tot een stijging van 25% in de betrokkenheid van medewerkers tijdens vergaderingen.
“Om iedereen in de organisatie te inspireren om gebruik te maken van AI, wisten we dat we AI moesten integreren in de tools die mensen dagelijks gebruiken. Microsoft 365 Copilot was het meest logisch en paste het beste bij ons.”
Lanre Bamisebi, Executive Director IT en Digitalisering bij Access Holdings, Plc.
Om de diensten voor bewoners te verbeteren en de klantbetrokkenheid opnieuw vorm te geven, omarmde de stad Burlington, Ontario, AI en low-code tools om nieuwe online diensten te ontwikkelen die interne processen transformeren en automatiseren. In slechts acht weken tijd gebruikte de stad Copilot Studio om een op maat gemaakte copilot te ontwikkelen en te lanceren die bewoners helpt snel antwoorden te vinden op veelgestelde vragen. De stad ontwikkelde ook een portaal dat het beoordelingsproces van bouwvergunningen stroomlijnt en klanten in staat stelt de status van hun eigen aanvragen te volgen. Als gevolg hiervan is de gemiddelde verwerkingstijd voor het goedkeuren van een vergunning gedaald van 15 weken naar 5-7 weken, waardoor meer tijd beschikbaar is voor stadsmedewerkers om complexe inzendingen te evalueren.
“Ons personeel en burgers hoeven zich nu niet meer zoveel zorgen te maken over alledaagse taken. Nu kunnen ze rijke, collaboratieve gesprekken voeren over hoe ze creatieve oplossingen kunnen vinden, wat zorgt voor een veel bevredigendere en lonende werk- en klantbeleving.”
Chad MacDonald, Executive Director en Chief Information Officer bij de stad Burlington
Finastra stelt financiële instellingen in staat met toonaangevende software voor leningen, betalingen, treasury, kapitaalmarkten en universeel bankieren. Om zijn marketingprocessen te transformeren, gebruikte het bedrijf Microsoft 365 Copilot om taken te automatiseren, contentcreatie te verbeteren, analyses te verbeteren en klantinteracties te personaliseren. Sinds de integratie van Copilot heeft het team de time-to-market voor campagnes teruggebracht van drie maanden naar minder dan één. Copilot heeft ook aanzienlijk de tijd verminderd die marketeers besteden aan het genereren en verzamelen van inzichten uit elke campagne, waarbij medewerkers een tijdsbesparing van 20%-50% rapporteerden bij taken zoals volledige trechteranalyse, voorraadbeheeranalyse en budgetbeheer.
“Copilot maakt je effectiever omdat je betere inzichten krijgt, en het maakt je efficiënter omdat je sneller resultaten kunt behalen. Het maakt het werk ook betekenisvoller en leuker omdat je team zich kan richten op wat belangrijk is – strategie, creativiteit en alles wat je onderscheidt van de concurrentie.”
Joerg Klueckmann, Head of Corporate Marketing and Communications bij Finastra
GoTo Group biedt technologie-infrastructuur en oplossingen in heel Indonesië. Het buigt de curve van innovatie significant door de productiviteit en codekwaliteit over zijn engineeringteams te verbeteren door GitHub Copilot te adopteren. Met real-time codesuggesties, chatondersteuning en de mogelijkheid om complexe codeconcepten te doorgronden, heeft het bedrijf meer dan zeven uur per week bespaard en een codeacceptatiesnelheid van 30% behaald binnen de eerste maand. Met al 1.000 ingenieurs die GitHub Copilot gebruiken, stelt de tool hen in staat om sneller te innoveren, fouten te verminderen en meer tijd te besteden aan complexe taken om meer waarde te leveren aan hun gebruikers.
“GitHub Copilot heeft aanzienlijk de syntaxfouten verminderd en handige automatische aanvullingen geboden, waardoor repetitieve taken worden geëlimineerd en coderen efficiënter wordt. Dit heeft me in staat gesteld me te concentreren op de meer complexe elementen bij het bouwen van geweldige software.”
Nayana Hodi, Engineering Manager bij GoTo Group
Het Zuid-Afrikaanse Milpark Education stond voor operationele uitdagingen bij de overstap naar online leren vanwege verouderde systemen die de interacties en ondersteuning van studenten vertraagden. Door nauwe samenwerking met Enterprisecloud migreerde Milpark zijn backoffice-infrastructuur binnen drie maanden naar Azure, verving zijn verouderde studenteninschrijvingssysteem door een flexibel, geïntegreerd digitaal platform dat wordt aangedreven door technologieën zoals Microsoft Copilot en Copilot Studio. In slechts vier maanden tijd verbeterde de onderwijsinstelling de efficiëntie en nauwkeurigheid van studentenondersteuning, waarbij de gemiddelde oplostijd met 50% werd verminderd en escalaties met meer dan 30% werden verminderd.
“Door Copilot kunnen agenten nu generatieve AI gebruiken om snel op de hoogte te raken van zaakdetails en te reageren op studenten met gestandaardiseerde sjablonen die hen helpen meer persoonlijke en professionele antwoorden te geven. De resultaten spreken voor zich.”
Shaun Dale, Managing Director bij Enterprisecloud
Al meer dan twee decennia biedt Teladoc Health een breed scala aan diensten aan patiënten met behulp van virtuele zorgdiensten – van eerstelijnszorg tot beheer van chronische aandoeningen. Na de snelle groei van de adoptie van telezorg na de pandemie, was operationele efficiëntie essentieel om interne processen en externe klantinteracties te beheren. Door Microsoft 365 Copilot te implementeren en Copilot in Power Automate te gebruiken, heeft het bedrijf bedrijfsprocessen hervormd om werknemers grotere tijdsbesparingen te laten realiseren en tegelijkertijd de klantbeleving te verbeteren. De Copilots en agenten hebben medewerkers geholpen om vijf uur per week en duizenden bedrijfsuren per jaar te besparen door alledaagse processen te elimineren en betere interdepartementale communicatie te bevorderen, terwijl ze ook nieuwe medewerkers hebben geholpen om 20% sneller op gang te komen met hun workflows.
“Copilot verandert de manier waarop we werken. Het gaat niet alleen om tijdsbesparing; het gaat erom de kwaliteit van ons werk te verbeteren, zodat we ons kunnen richten op wat er echt toe doet: uitzonderlijke zorg leveren aan onze leden.”
Heather Underhill, SVP Client Experience & Operations bij Teladoc Health
Het internationale energiebedrijf Uniper heeft een single-cloudstrategie aangenomen met Azure als basis om snelle AI-innovatie te stimuleren. Om zijn werknemers te helpen zich te concentreren op hun kerncompetenties, implementeerde het bedrijf Microsoft 365 Copilot om de tijd die wordt besteed aan handmatige en repetitieve taken te verminderen en werknemers te helpen zich te richten op urgenter werk, zoals het ontwikkelen van verbeterde oplossingen om de energietransitie te versnellen. De interne auditors hebben hun productiviteit al met 80% verhoogd door Copilot te gebruiken om plannen en checklists te maken. Uniper gebruikt ook Copilot for Security om te helpen bij het identificeren van risico’s twee keer zo snel en eerder passende maatregelen te nemen.
“Als exploitant van vitale infrastructuur moeten we omgaan met een groeiend aantal meldingen van phishing en aanvallen door hackers. AI kan ons helpen een verstandige manier te implementeren om de enorme hoeveelheid bedreigingen te beheren.”
Damian Bunyan, CIO bij Uniper
Het Britse telecommunicatiebedrijf Vodafone heeft zijn werkplekproductiviteit getransformeerd met Microsoft 365 Copilot en ziet al sterke ROI van de adoptie ervan. In vroege tests bespaarde Copilot medewerkers gemiddeld drie uur per week door de tool te gebruiken om e-mails op te stellen, vergaderingen samen te vatten en informatie op te zoeken. Copilot verrijkt ook de werknemerservaring, waarbij 90% van de gebruikers aangeeft dat ze graag doorgaan met het gebruik van Copilot en 60% een verbeterde werk kwaliteit meldt. Voor het juridische en compliance team van Vodafone heeft Copilot de processen voor het opstellen van nieuwe contracten aanzienlijk versneld, waardoor de benodigde tijd om dit werk te voltooien met één uur is verkort. Als gevolg van deze efficiencyverbeteringen wordt Copilot uitgerold naar 68.000 medewerkers.
“Onze AI-reis richt zich op drie gebieden: operationele efficiëntie binnen de organisatie; het opnieuw bedraden van het bedrijf om een verbeterde klantbeleving te bieden; en het ontsluiten van groeikansen door nieuwe producten en diensten te creëren rond generatieve AI. Copilot zal helpen bij het stimuleren van alle drie.”
Scott Petty, Chief Technology Officer bij Vodafone
Wallenius Wilhelmsen, een wereldleider in roll-on/roll-off scheepvaart en voertuiglogistiek, stelt betere besluitvorming mogelijk terwijl het een cultuur van innovatie en inclusie met AI-tools bevordert. Na deelname aan een early access-programma, heeft het bedrijf breed Microsoft Copilot 365 aangenomen om processen te stroomlijnen, gegevensbeheer te verbeteren en communicatie te verbeteren over zijn 28 landen. Om de Copilot-immersie te versterken en sneller waarde te realiseren, introduceerden ze een zeven weken durende Microsoft Viva-campagne om Copilot-adoptie te onderwijzen, te communiceren en te meten. De campagne resulteerde in 80% van de werknemers die Copilot gebruiken, waarbij sommige teams dagelijks minstens 30 minuten tijd besparen. Het bedrijf gebruikt ook Copilot Dashboard om het gebruik te beheren en gebruikersfeedback te verzamelen, waardoor ROI wordt gedemonstreerd en resultaten worden gemeten buiten alleen tijdsbesparingen.
“Copilot verandert de manier waarop we denken en werken terwijl we nieuwsgierig en open blijven staan voor kansen. Ik denk dat dit soort voordelen niet zo meetbaar zijn, maar belangrijk. Dus, mijn tijdmanagement en gestructureerde aanpak van mijn dagelijkse werk zijn verbeterd met Copilot en Viva.”
Martin Hvatum, Senior Global Cash Manager bij Wallenius Wilhelmsen
Ik geloof dat geen enkel ander bedrijf een betere basis heeft om uw AI-transformatie te faciliteren dan Microsoft. Terwijl we vooruit kijken naar Microsoft Ignite, ben ik enthousiast over de nieuwste innovatie die we als bedrijf zullen aankondigen, en de klant- en partnerervaringen die we zullen delen. We blijven toegewijd aan het stimuleren van innovatie die waarde creëert op manieren die het meest belangrijk zijn voor onze klanten, en we geloven dat we op ons best zijn wanneer we anderen dienen. Er is nog nooit een betere gelegenheid geweest voor ons om onze missie te vervullen om elk individu en elke organisatie op de planeet in staat te stellen meer te bereiken dan nu, en ik kijk ernaar uit om op welke manieren we zullen samenwerken om u te helpen meer te bereiken met AI.
AI Klantverhalen van FY25 Q1
Accelleron: Accelleron versnelt IT-ondersteuningsoplossingen en oplostijden met Power Platform
Agnostic Intelligence: Agnostic Intelligence transformeert risicobeheer met Azure OpenAI Service en behaalt tot 80% tijdsbesparing
Alaska Airlines: Hoe Alaska Airlines technologie gebruikt om ervoor te zorgen dat haar passagiers een naadloze reis hebben van ticketaankoop tot bagageafhaling
Allgeier: Allgeier stelt organisaties in staat om operationele en uitbreidbare data-eigendommen te hebben
ANZ Group: ANZ lanceert eerste AI Immersion Centre in samenwerking met Microsoft
Asahi Europe & International: Asahi Europe & International baant nieuwe paden in werknemersproductiviteit met Microsoft Copilot
Auburn University: Auburn University stelt duizenden studenten, docenten en medewerkers in staat om nieuwe manieren te verkennen om AI te gebruiken met Microsoft Copilot
Avanade: Avanade rust 10.000 medewerkers uit met Microsoft Fabric-vaardigheden om klanten AI-gedreven en toekomstbestendig te maken
Azerbaijan Airlines: Azerbaijan Airlines breidt datatoegang uit om de efficiëntie met 70% te verhogen met Microsoft Dynamics 365
Aztec Group: Aztec

BRON

  • Verwante vermeldingen

    Wereldwijde soevereine oplossingen voor Europese organisaties

    Vandaag zetten we de volgende stap om onze Europese digitale verplichtingen te versterken om onze klanten te verbeteren met een grotere keuze, meer controle over hun gegevensprivacy en over de…

    Microsoft Build 2025: Het Tijdperk van AI-agenten en Het Bouwen van het Open Agistische Web

    Tl; DR? Luister naar het nieuws als een overzicht van de door de AI gegenereerde audio die wordt uitgevoerd met behulp van Microsoft 365 Copilot. We zijn het tijdperk van…

    Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Ben je verdwaald?

    Nu beschikbaar: de beste deals voor hoofdtelefoons en oortelefoons

    Nu beschikbaar: de beste deals voor hoofdtelefoons en oortelefoons

    Gebruik van tweelingen op een smartwatch-besturingssysteem

    Gebruik van tweelingen op een smartwatch-besturingssysteem

    De nieuwe generatie monitoringanalysatoren

    Smart Band 10 versus Smart Band 9: de onverwachte verandering

    Smart Band 10 versus Smart Band 9: de onverwachte verandering

    CEO Linda Yaccarino ontslagen na twee jaar

    CEO Linda Yaccarino ontslagen na twee jaar

    4 Nieuwe AI-updates voor Samsung Galaxy met Android

    4 Nieuwe AI-updates voor Samsung Galaxy met Android