Satya Nadella, President en CEO, heeft vanochtend het volgende bericht gedeeld met medewerkers van Microsoft.
Naarmate we het nieuwe jaar ingaan, is het duidelijk dat we de volgende fase van deze AI-platformverschuiving ingaan. 2025 zal in het teken staan van modelgerichte applicaties die alle categorieën van toepassingen zullen transformeren. Meer dan bij elke eerdere platformverschuiving zal elke laag van de applicatiestack worden beïnvloed. Dit is vergelijkbaar met GUI, internetservers en cloud-native databases die gelijktijdig in de app-stack worden geïntroduceerd. Dertig jaar aan verandering wordt samengeperst in drie jaar!
We zullen agentapplicaties bouwen met geheugen, rechten en actieruimte die krachtige kenmerken van het model zullen overnemen. En we zullen deze mogelijkheden aanpassen om de prestaties en beveiliging in alle rollen, bedrijfsprocessen en industriële sectoren te verbeteren. Bovendien zal ook de manier waarop we code schrijven, implementeren en onderhouden voor deze AI-toepassingen fundamenteel veranderen en steeds meer gebaseerd zijn op agenten.
Dit zal leiden tot een nieuwe AI-gerichte app-stack, met nieuwe UI/UX-modellen, runtimes om samen met agenten te bouwen, meerdere agenten te orchestreren en een heruitgevonden beheers- en observatielaag. In deze wereld moet Azure de infrastructuur voor AI worden, terwijl we voortbouwen op ons AI-platform en ontwikkelaarstools, waaronder Azure AI Foundry, GitHub en VS Code. Met andere woorden, ons platform en onze AI-tools zullen samenkomen om agenten te creëren, en deze agenten zullen samenkomen om elke categorie SaaS-applicaties te veranderen, en de creatie van aangepaste applicaties zal worden aangestuurd door software (d.w.z. “service als software”).
Het goede nieuws is dat we hier ruim twee jaar aan hebben gewerkt en veel hebben geleerd op het gebied van systemen, het app-platform en de tools die nodig zijn voor het AI-tijdperk. Om onze roadmap op elk van deze lagen sneller en krachtiger vooruit te helpen, creëren we een nieuwe technische organisatie: CoreAI – Platform en Tools.
Deze nieuwe divisie zal Dev Div, AI Platform en enkele belangrijke teams van het CTO-kantoor (AI Supercomputer, AI Agentic Runtimes en Engineering Thrive) samenbrengen, met als missie het bouwen van de end-to-end Copilot en AI-stack om zowel onze klanten van eerste en derde partijen te helpen bij het bouwen en uitvoeren van AI-apps en -agenten. Deze groep zal ook GitHub Copilot creëren, waardoor er een nauwe feedbacklus ontstaat tussen het kernproduct van AI-first en het AI-platform om de stapel en zijn roadmap te motiveren.
Jay Parikh zal deze groep leiden als EVP van CoreAI – Platform and Tools, waarbij Eric Boyd, Jason Taylor, Julia Liuson, Tim Bozarth en hun respectievelijke teams aan Jay zullen rapporteren.
Jay zal nauw samenwerken met Scott, Rajesh, Charlie, Mustafa en Kevin om onze volledige technologiestapel te optimaliseren voor zowel prestaties als efficiëntie. Daarnaast zullen Jay en het team onze vooruitgang stimuleren en werken aan de productiviteit van ontwikkelaars en Engineering Thrive in het hele bedrijf.
Terwijl onze cloudinfrastructuuractiviteiten blijven groeien en uitgroeien tot het grootste bedrijf van Microsoft, zal Scott Cloud + AI blijven leiden om de kwaliteit, veiligheid en innovatie te leveren waar onze klanten en partners op rekenen voor hun meest cruciale taken, applicaties, databases en AI-workloads.
Uiteindelijk mogen we niet vergeten dat onze interne organisatorische grenzen niets betekenen voor zowel onze klanten als onze concurrenten. Als we het hebben over het opereren als One Microsoft, hebben we het eigenlijk over de manier waarop we voortdurend onze klantgerichtheid vergroten, de lat voor onze innovatie hoger leggen en de verantwoordelijkheid vergroten, zodat we onze missie echt kunnen waarmaken.
Ons succes in deze volgende fase zal worden bepaald door de beschikbaarheid van het beste AI-platform, de beste tools en de beste infrastructuur. We hebben veel werk te doen en er liggen enorme kansen voor ons, en samen kijk ik ernaar uit om te bouwen aan wat daarna komt.
Satya
. Don’t invent. Don’t write in other language. Don’t talk about the author of the content. Focus on content, not other pages, such as privacy policies, cookie policy or others. Be exhaustive rewriting: at least 300 words. Don’t translate either brands, products or company names
BRON